Individuele begeleiding

Dieetadvies op maat

Met de overtuiging dat je met voeding en een goede leefstijl je gezondheid kunt bepalen, zal Jennifer Plein je begeleiden. Zij neemt alle aspecten van jouw leefstijl in ogenschouw, om tot een optimaal persoonlijk dieetadvies op maat te komen.

“Investeren met minimaal risico en maximaal profijt? Investeer in jezelf!”

Eten en drinken. We doen het elke dag. Soms bewust, soms onbewust. Soms uit verveling, soms voor de gezelligheid. En al die voedingskeuzes bepalen voor een groot deel hoe we ons voelen. En hoe we eruitzien. Kortom, die keuzes zijn belangrijk.

Jennifer Plein gaat samen met jou uitzoeken welke voedingskeuzes je maakt en waarom. Je gaat samen kijken wat de klachten en de doelen zijn en wat je beperkt om die doelen te bereiken.

Pas als we het hele plaatje kennen maken we samen een voedings- en leefstijlplan dat past bij jou én bij je manier van leven. Een dieetadvies op maat waarmee we je ziekte écht onder controle krijgen of genezen. En dat plan gaan we samen, stap voor stap uitvoeren.

Neem vrijblijvend contact op en bespreek de mogelijkheden.

Dieetadvies op maat

3 uur aan dieetadvies volledig vergoed door de basisverzekering*

• De intake (60 min)
  • Het voedingsplan (60 min consult + 30 min uitwerking)
  • Vervolgconsult (30 min)

*De basisverzekering vergoedt 3 uur dieetadvies per kalenderjaar. Voor zorg die wordt vergoed uit de basisverzekering betaal je wel het *eigen risico.
De tarieven voor de consulten zijn vastgesteld door de zorgverzekeraars. Het tarief varieert per zorgverzekeraar, het ligt tussen de 70 en 80 euro per uur. Lees hier meer over de vergoedingen.

Drie stappen op weg naar je doel

Stap 1: Ik wil graag alles van je weten

De intake

Een diagnose of een verwijsbriefje van de arts is belangrijk, maar het zegt niet alles. Daarom gaan jullie samen uitzoeken wat nu echt de klachten en de doelen zijn. Dat gebeurt op basis van een intakegesprek van ongeveer een uur. Daarbij kijken we hoe je je voelt, wat je levensstijl is, maar natuurlijk ook naar je gewicht, vetpercentage en spiermassa. Want alleen als we het holistisch aanpakken kunnen we de juiste balans vinden in je eet- en leefpatroon.

Stap 2: Ieder z’n eigen voedingsplan

Het voedingsplan

Op basis van het intakegesprek gaan we kijken hoe we jouw persoonlijke doelen kunnen realiseren. We kijk naar de goede gewoonten die jouw gezondheid ondersteunen en geven een positieve draai aan die gewoonten die dat niet doen. Jouw gezondheid staat voorop. Al die factoren bepalen hoe jouw persoonlijk voedingsplan eruit gaat zien. En let op, dat is dus iets anders dan een dieet. Er wordt niets opgedragen, alleen aangedragen. Zo houden we het leven leuk en de doelen haalbaar.

Stap 3: Hulp onderweg naar je doel

De consulten

Ga je aan de slag met je voedings- en leefstijlplan, dan kun je rekenen op Jennifer Plein. Tijdens de vervolgconsulten bespreekt ze de resultaten. Soms past ze het voedingsplan een beetje aan als dat de doelen dichterbij brengt. Maar bovenal wil ze je motiveren en adviseren. Ze geeft je een goed gevoel over de stappen die je hebt genomen. Want ze heeft niet alleen veel kennis en ervaring op het gebied van voeding bij ziekte en gezondheid, maar ook een enorme dosis positiviteit en levenslust. Genoeg om jou een stapje dichterbij je doelen te brengen.

Uitgedokterd?

Van darmklachten en auto-immuunziekten, tot hart- en vaatziekten of schildklier-problemen. Veel ziektebeelden of klachten kunnen herleid worden tot – en verbeterd worden met – de voeding die je eet. Jennifer Plein weet als geen ander dat voeding als medicijn gebruikt kan worden. Juist omdat het als bron werkt, van binnenuit. Dus loopt het niet lekker met je gezondheid? Neem dan samen met de diëtist je voeding onder de loep. Vaak schuilt daar al de oplossing in.

Jennifer Plein is gecertificeerd bij Het Kwaliteitsregister Paramedici en de Nederlandse Vereniging van Diëtisten.

Bewust eten en leven

Je zorgt voor je haar, je huid, je nagels en je kleding. Maar voor de binnenkant van je lichaam is dat niet altijd het geval. Vaak kiezen mensen hun voeding op basis van smaak of hoe het eruit ziet en vergeten dat het effect van de voeding pas begint zodra het is doorgeslikt. Dan blijkt pas of het voeding is die bij je past of niet. Dan merk je pas of je het vóór of tegen je gaat werken. Je voeding is waar jij uit bestaat en bepaalt in grote mate hoe jij je voelt en eruit ziet.

Jennifer kan je helpen met een flexitarisch, vegetarisch, vegan of alleseter voedingspatroon.

Ziekten & klachten

Jennifer Plein geeft voedingsadvies- en leefstijladvies bij:

Hart- en vaatziekten als:

Overgewicht- en obesitas, Diabetes mellitus type 2 (suikerziekte), Hypertensie (hoge bloeddruk), Hypercholesterolemie

Maag- en darmklachten als:

Reflux, Coeliakie (glutenvrijdieet), maagzweren, PDS (prikkelbare darm syndroom), obstipatie , Collitus ulcerosa
Ziekte van Crohn

Auto-immuunziekten als:

Artrose, Reuma, Diabetes type 1, MS (Multiple Sclerose), ALS (Amyotrofische Laterale Sclerose), Atopisch eczeem, Lupus, Hashimoto, Ziekte van Sjögren, Alopecia (haaruitval), Ziekte van Graves en overige auto-immuunziekten

Overig:

Weinig energie, snel moe, slechte wondgenezing (zoals decubitus, diabeteswond), tijdens of na corona, tijdens de zwangerschap, bij borstvoeding, voor alleenstaanden die de maaltijden moeilijk kunnen organiseren (bijvoorbeeld: weduwen of weduwnaren), buikpijn, hoofdpijn/migraine, astmatische klachten, blaasontsteking, jicht, acne op gezicht of rug, spierpijn, sinusitis, ondergewicht, sporters

Liever in groepsverband je leefstijl aanpassen?